… i ja volim sve što teče: rijeke, kanalizaciju, lavu, spremu, krv, žuč, riječi, rečenice. Volim embrionalnu tekućinu kada teče iz posteljice. Volim bubrege s bolnim kamencima, šljunkom i svim ostalim; volim mokraću koja se vrelo izlijeva, i triper koji se beskrajno cijedi. Volim riječi histerije i rečenice koje teku poput dizenterije i odražavaju bolesne slike duše; volim velike rijeke poput Amazone i Orinoka, gdje bezumni ljudi poput Moravaginea plove kroz snove i legende o otvorenom čamcu i utapaju se u slijepoj delti rijeke. Volim sve što teče, čak i menstrualni tok koji odnosi sjeme, neplodno. Volim zapise koji teku, bili oni hijeratski, ezoterični, perverzni, polimorfni ili unilateralni. Volim sve što teče, sve što u sebi ima vrijeme i nastajanje, sve što nas vraća u početak, gdje nikada nema kraja: gorljivost proroka, opscenost koja je ekstaza, mudrost fanatika, svećenika s beskrajnim litanijama, prostačke riječi kurve, pljuvačku koja pluta kanalima, mlijeko iz ženske sise i gorki med koji se izlijeva iz maternice, sve što teče, topi se, rastapa i razilazi, svu sluz i prljavštinu što se tekući pročišćava, tako da se gubi trag izvora i stvara veliki krug prema smrti i raspadanju.

[Franc. parfum, iz tal. parfumare, lat. per → kroz, lat. fumus → dim, značenje “dimiti kroz”]

(Henry Miller, Rakova obratnica)

03

Autor prostor galerije pretvara u laboratorij u kojemu pomoću laboratorijske opreme proizvodi parfeme iz ljudskih izlučina. Posjetitelji mogu “ostaviti” izlučinu (znoj, spermu, urin, fekalije, menstrualnu krv, mlijeko, itd.) od koje će se napraviti parfem. Posjetitelj dobiva jedan uzorak, a drugi se zadržava u spremištu parfema. Parfem se naziva po osobi koja je donirala izlučinu te njezinoj vrsti. Proizvod se može koristiti. Suradnja dizajnera (umjetnika) i znanstvenika, ulazak dizajnera (umjetnika) u laboratorij te partnerstvo u istraživanju jedne su od glavnih osobina spekulativnog pristupa.

06