1 Kontekstualizaciju bih rado prepustio nekome tko može biti objektivniji, tim više zato što nisam pretjerano opterećen potrebom za pripadanjem ovim kontekstima. Ali, da ne bude zabune, taj kontekst mi svakako odgovara jer mi omogućavaju platformu za djelovanje kao i formalni status. Sve su umjetne stvari (servisi, strukture, procesi…) dizajnirane, neovisno o tome je li ih netko svjesno dizajnirao ili su rezultat kakvog nesvjesnog evolutivnog procesa. Dizajn je sastavni dio svega, okružuje nas i utječe na nas. Usprkos općem shvaćanju dizajna koje je najčešće banalizirano i koncentrirano na estetiku ili postizanje dojma jednostavnosti, područje djelovanja dizajnera zapravo je nevjerojatno široko. Zbog toga mi je, baveći se dizajnom na ovaj način, dobrodošao feedback okoline.
2 U vremenu tehnološko-informacijskih revolucija, hiperprodukcije i oglašivačko-psiholoških manipulacija u kakvom živimo, potreba za kritikom i refleksijom svakako je veća nego prije. Čini mi se da spekulativni pristup dobro odgovara toj novoj, “overclockiranoj” realnosti, jer je ekstremniji i može ići dalje. Hrabrije propituje i stvara objekte, kontekste, scenarije i politike, čime se provociraju reakcije i prije nego li se pojedini problemi manifestiraju. U svom radu najmanje sam fokusiran na konačne proizvode i koncepte. Zanimljivije mi je kontinuirano propitivanje i revidiranje, odnosno skiciranje u kojem je puno više operacija dopušteno. Također, oduvijek me privlačila i tehnologija koja je danas glavni pokretač društva, ali i veliki izvor inspiracije te moćno sredstvo izražavanja.
3 Sumnjam. Ove prakse bave se radikalnim propitivanjem (“tiltanjem”) sistema s namjerom da se pronađu greške ili stvore nova rješenja u realnim ili simuliranim/virtualiziranim kontekstima. Često su rezultati neprimjenjivi u tom trenutku ili, pak, mogu biti suviše destruktivni jer ukazuju na velike propuste i besmisao cjelokupnog dizajna i politike. Nisam siguran da je to razina s kojom se naručitelji u ovom trenutku žele baviti.
Unatoč tome, kritičke i spekulativne dizajnerske prakse nikako nisu beskorisne. Možda će u budućnosti biti moguće živjeti i od ovakvog rada. U smislu zarade, danas se eventualno može pribjeći proizvodnji umjetničkih objekata baziranih na dizajnerskoj priči, no to mi se već čini kao prostitucija dizajna.